Rich Communication Services (RCS) to zaawansowany i rozbudowany system komunikacji multimedialnej. RCS zmienia podstawową aplikację systemu operacyjnego Android do obsługi SMS-ów i MMS-ów w nowoczesną platformę z możliwościami rozbudowanych komunikatorów internetowych.
Wiadomość RCS może mieć nawet 100 MB. Pozwala więc nie tylko na przesyłanie znacznie dłuższych informacji niż zwykła wiadomość SMS ale także multimediów: zdjęć w wysokiej rozdzielczości, plików dźwiękowych, wiadomości głosowych oraz filmów. Wiadomości docierają do odbiorcy przez Wi-Fi lub sieć komórkową.
5x większa skuteczność niż SMS i MMS
Dzięki atrakcyjnej formie i większym możliwościom, RCS jest znacznie skuteczniejszy w komunikacji biznesowej
Multimedialny przekaz
Zdjęcia, filmy, animacje – efektowny sposób komunikacji Twojego produktu
Gwarancja bezpieczeństwa
Zweryfikowany nadawca wiadomości – brak możliwości tzw. „nadpisu” nadawcy i podszycia się pod inną firmę
Zaawansowana analityka i statusy
Zaplanuj proces zakupowy, śledź zachowanie klienta w ścieżce decyzyjnej
Prostota użycia
Twoi klienci nie muszą instalować dedykowanej aplikacji na smartfonie – komunikujesz się z nimi w prosty i skuteczny sposób
RCS w kampaniach biznesowych
RCS to w pełni multimedialny i bezpieczny kontakt z klientem oraz nieporównywalnie większe możliwości promocji niż SMS-y i MMS-y.
Dzięki komunikacji marketingowej za pomocą RCS można 5 razy skuteczniej (w porównaniu do kanału SMS) dotrzeć do klienta końcowego.
Aby korzystać z RCS-a nie trzeba niczego instalować, rejestrować się lub zakładać osobistego konta. To zasadnicza przewaga nad aplikacjami, które dodatkowo wymagają rozwoju i utrzymania, a przede wszystkim instalacji na smartfonie klienta.
RCS pozwala na prezentację produktów lub usług w dowolny sposób za pomocą m.in.:
tekstu,
zdjęcia,
animacji,
filmu,
reklamy karuzelowej.
Wszystko odbywa się bez opuszczania aplikacji, w tym samym okienku konwersacji.
RCS to doskonały kanał do obsługi klienta, który sprawdzi się m.in. w roli infolinii.
W ten sposób nie musisz narażać klienta na ewentualne koszty połączeń z infolinią czy też długie oczekiwanie na konsultanta. Całą sprawę – np. dodatkowe informacje o produkcie, usługach lub wsparcie techniczne – załatwisz przez chat RCS w trybie asynchronicznym.
RCS może służyć także jako metoda weryfikacji tożsamości.
Rich Communication Services zwiększa możliwości personalizacji przekazu poprzez m.in. indywidualny branding (dodanie logo, własna kolorystyka).
Cała konwersacja może przebiegać według scenariusza, który może być dynamicznie dostosowywany do potrzeb klienta, w oparciu o jego preferencje, aktywne usługi czy kontekst danego tematu. Takie możliwości daje integracja z back-end’em.
Bezpośrednio w kanale RCS klient może dokonać płatności za zamówiony towar lub usługę (nie jest przekierowywany do zewnętrznej strony lub serwisu). Dzięki utrzymaniu klienta w jednym kanale znacznie zwiększa się konwersja zamówień.
W polu konwersacji klient może wpisać kod BLIK lub numer karty, gdy podejmie decyzję zakupową, a cała transakcja przebiega przez bezpieczny i szyfrowany kanał RCS.
W przypadku płatności można także korzystać z dostawców zewnętrznych obsługujących różne formy płatności.
RCS umożliwia prezentację znajdującego się najbliżej klienta salonu, sklepu lub placówki.
W interaktywnej formie, prezentując klientowi swój produkt można ustalić jego lokalizację, aby zachęcić do odwiedzenia najbliższego sklepu lub punktu, gdzie może odebrać lub nadać przesyłkę.
Kieruj celowane kampanie w obszarze Twojego działania. Twój bot otrzymuje lokalizację od klienta:
{
"agentId": "AGENT_ID",
"senderPhoneNumber": "PHONE_NUMBER",
"messageId": "MESSAGE_ID",
"sendTime": "2023-05-31T15:01:23.045123456Z",
"location": {
"latitude": 52.20905938690769,
"longitude": 20.946474663435875
}
}
RCS jest jedynym kanałem elektronicznym z wbudowanymi statusami wiadomości. Dzięki temu jesteś w stanie efektywnie budować i dostosowywać swoje kampanie pod kątem produktu i zainteresowania klienta. Jest to doskonałe narzędzie analityczne, w którym na podstawie grafu scenariusza komunikacji możesz śledzić zainteresowanie klienta daną ofertą.
Oprócz śledzenia statusu i zachowań konsumentów (m.in. czy wiadomość została dostarczona do klienta, czy ją odczytał), na każdym etapie komunikacji, można mierzyć takie czynniki, jak open rate i zaangażowanie odbiorców oraz generować raporty.
Dostępne są 3 statusy wiadomości:
Wiadomość dostarczona (DELIVERED)
Wiadomość została przeczytana (READ)
Pisanie (IS_TYPING) – użytkownik pisze.
RCS uniemożliwia podszycie się pod autora wiadomości (np. pod firmę kurierską i wysłanie monitu o dopłacie do paczki).
Nadawca jest weryfikowany przez Orange Polska S.A, co eliminuje możliwość wyłudzenia m.in. danych osobowych lub pieniędzy.
Sam definiujesz elementy identyfikujące kampanię, które pozwalają uwierzytelnić Twoją firmę:
Logo firmy
Graficzny motyw przewodni (1440×448 pixeli)
Opis serwisu
Telefon kontaktowy
Adres strony WWW
Adres e-mail
Nazwę firmy lub kampanii
RCS można zintegrować z systemami CRM, billingowymi lub BSS.
Pozwala to na zautomatyzowanie oraz analizowanie w czasie rzeczywistym interakcji z klientem.
Możesz m.in.:
sprawdzać on-line stan jego konta,
sprawdzać liczbę wykorzystanych minut,
śledzić przesyłki.
Pełną możliwość bezpośredniej interakcji z klientem zapewni integracja bota z systemami wewnętrznymi Twojej firmy. Dzięki temu sprzedaż, provisioning czy obsługę reklamacji zrealizujesz za pomocą kanału RCS w ramach asynchronicznej konwersacji z Twoim doradcą lub botem.
RCS jest kanałem, w którym rozmowa może być prowadzona przez konsultanta lub sztuczną inteligencję (AI – Artificial Intelligence).
Otwiera to nowe możliwości w zakresie automatyzacji kontaktu z klientem zwłaszcza, gdy planujemy wykorzystać RCS do obsługi analogicznie jak infolinię lub pomoc w procesie sprzedażowym.
Jeżeli korzystasz z chatbot’ów, które pracują na Twojej infolinii lub stronie WWW – RCS jest nowym kanałem komunikacji, gdzie możesz wykorzystać swoją technologię do konwersacji z klientem.
RCS umożliwia tworzenie ścieżki zakupowej klienta i analizowanie jej poszczególnych elementów oraz zachowań konsumenta. Dzięki temu możesz przygotować efektywną kampanię i dostosować ją do potrzeb i zachowań klientów.
Na każdym etapie scenariusza konwersacji Twojego bota możesz śledzić statusy wiadomości. Pozwala to na opracowanie bardziej efektywnych scenariuszy przyszłych kampanii lub procesów sprzedażowych i obsługowych.
Dzięki swoim możliwościom i wykorzystaniu zainstalowanej fabrycznie w smartfonie aplikacji, RCS już obecnie jest standardem.
Komunikacja odbywa się na zasadzie czatu. Użytkownik może na bieżąco śledzić status wiadomości: czy została dostarczona, czy odbiorca już ją odczytał i czy na nią odpisuje. RCS umożliwia także czaty grupowe. W jednej konwersacji uczestniczyć może maksymalnie 100 osób.
Narzędzie pozwala na prowadzenie rozmów głosowych i wideo, podczas których istnieje możliwość wymiany treści, np.: obrazów, filmów i map.
SMS | MMS | RCS | |
Wielkość wiadomości | 160 znaków | 300 KB | 100 MB |
Zdjęcia | (low res) | (hi res) | |
Pliki dźwiękowe | |||
Udostępnienie lokalizacji | |||
Filmy | |||
Czat | |||
Bezpieczny nadawca | |||
Predefiniowane odpowiedzi (podpowiedzi) | |||
Ścieżka zakupowa | |||
Statusy (dostarczona, przeczytana, itd.) | (ograniczone) | (ograniczone) | (pełne) |
Prezentacja zdjęć/grafiki w formie karuzeli |
Współpracujemy z największymi agregatorami w Polsce w zakresie udostępnienia kanału RCS
Dbamy o bezpieczeństwo – nadawca jest przez nas weryfikowany, co eliminuje możliwość wyłudzenia danych osobowych lub pieniędzy
Mamy olbrzymie doświadczenie w komunikacji biznesowej A2P za pomocą RCS, SMS, MMS i innych kanałów komunikacji omnichannel
RCS dostępny jest obecnie na urządzenia z systemem Android.
Nie ma takiej potrzeby.
RCS nie jest oddzielną aplikacją, którą trzeba zainstalować i która często wymaga zarejestrowania się lub założenia osobistego konta.
Wykorzystuje „Wiadomości” – podstawowy program Androida do obsługi SMS-ów i MMS-ów.
Technologia rozwijana jest przez GSMA (GSM Association), organizację zrzeszającą operatorów z całego świata i podmioty mające wpływ na rozwój rynku mobilnego, oraz przez Google.
Basic RCS | Single Message | Conversation | |
opis |
|
|
|
zastosowanie |
|
|
|