Strefa operatora – jeden portal, wiele możliwości

Wygodniej i szybciej

Zadbaliśmy o intuicyjność i łatwość pracy w Strefie operatora. Przejście pomiędzy procesami i usługami to teraz maksymalnie 3 kliknięcia. Oczywiście nawigacja na stronie wygląda tak samo, niezależnie od wybranej usługi.

„Udostępnienie Strefy operatora to konsekwentna kontynuacja zmian zapoczątkowanych we wrześniu 2023 roku uruchomieniem jednego logowania do POKO, POSH, ISI. Chcemy by nowa platforma była dla naszych klientów-operatorów narzędziem w jak największym stopniu przyjaznym i wspierającym w codziennej pracy. Przed nami wdrożenie następnych funkcjonalności, usprawnień istniejących procesów czy dodanie możliwości zamawiania i obsługi kolejnych usług hurtowych” – powiedziała Małgorzata Michalska-Mędrek, Dyrektor Transformacji i Digitalizacji, Orange Wholesale.

Obecnie platforma pozwala sprawdzić dostępność, bądź zamówić usługi infrastrukturalne, jak dostęp do Kanalizacji kablowej, dostęp do Słupów czy Projekty techniczne, a także hurtowe usługi abonenckie, takie jak BSA FTTH czy usługi Transmisji danych. Polecamy szczególnie sprawdzanie na mapie dostępności usług Transmisji danych czy zgłaszanie online uszkodzeń na tych usługach.

„Zgadzamy się, że transformacja cyfrowa i towarzysząca jej automatyzacja procesów to klucz do zwiększenia efektywności operacyjnej. Wyniki przeprowadzanego co roku badania satysfakcji naszych klientów z usług Orange Wholesale, pokazują jak bardzo operatorzy doceniają możliwość korzystania z kanałów cyfrowych, których rozwój pozwala nam skutecznie usprawniać współpracę. Z POKO, POSH oraz ISI korzysta obecnie ponad 1200 operatorów. Strefa operatora powstawała z uwzględnieniem potrzeb i sugestii użytkowników korzystających z naszych portali. Jesteśmy otwarci na opinie, dlatego wkrótce poprosimy o ocenę nowej platformy” – dodaje Małgorzata Michalska-Mędrek.

Jak skorzystać ze Strefy operatora?

Strefa operatora dostępna jest pod dobrze znanym adresem. Każdy operator zaloguje się do platformy tymi samymi danymi (login i hasło), których używał w POKO, POSH lub ISI. Rekomendujemy również uwierzytelnianie za pomocą kodu SMS, zamiast certyfikatów użytkownika.

Wybrane zmiany w pigułce

Strefa operatora to jeden wspólny portal dla usług hurtowych. Po zalogowaniu, w menu „Moje usługi”, prezentowana jest lista posiadanych przez operatora usług. Ich widoczność zależy od uprawnień zalogowanego użytkownika. Z poziomu danej usługi można przejść do wybranego procesu. Nawigacja strony głównej pozostaje bez zmian, jest niezależna od wskazanej usługi.

Na stronie głównej dostępne są także najważniejsze powiadomienia i komunikaty.

W sekcji „Na skróty” szybko można przejść do wybranych usług, w tym do map Wstępnej weryfikacji technicznej oraz map Transmisji danych, a także podstawowych instrukcji i wniosków, np.:

  • Instrukcji użytkownika,
  • Wniosku o modyfikację konta,
  • Nowego zamówienia.

Dostęp do każdej z tych funkcjonalności zależy od posiadanych uprawnień.

Warto jeszcze zwrócić uwagę na zakładki:

  • Umowy
    Znajdziesz tu dane o umowach i dyspozycjach dla usług Kanalizacji kablowej i Słupów. W kolejnym etapie udostępnimy informacje dla usługi Transmisji danych.
  • Powiadomienia
    Obecnie dostępne dla BSA FTTH są zarówno powiadomienia procesowe, jak i informacje o awariach masowych i pracach planowych. Zadbaliśmy o to, by z łatwością można było odnaleźć powiadomienia nieodczytane. Dodatkowo administrator danego operatora może zdefiniować powiadomienia, które chce otrzymywać mailem lub SMS-em. To funkcjonalność szczególnie przydatna przy zmianach terminu wizyty partnera technicznego, pracach planowych oraz awariach masowych. W planach jest uruchomienie modułu powiadomień także dla innych usług.
  • Pomoc
    Gdy potrzebna pomoc lub porada eksperta warto zapoznać się z zakładką „Pomoc”, w której udostępniamy kontakt z Infolinią oraz „Częste pytania i odpowiedzi” z bogatym zestawem praktycznych porad.

Strefa operatora już teraz jest rozwijana o kolejne funkcjonalności. O zmianach i nowych możliwościach będziemy informowali na bieżąco, jak zawsze w osobnych komunikatach.

Zobacz więcej

Najnowsze wpisy

Strefa operatora – jeden portal, wiele możliwości

Udostępniamy wspólną platformę do zamawiania i obsługi naszych usług dla operatorów.

Dowiedz się więcej

Wykaz lokalizacji do wyłączenia z możliwości świadczenia usług LLU

15 kwietnia 2025 r. pod wskazanymi adresami zostanie wyłączona z eksploatacji infrastruktura miedziana doprowadzona do tych budynków.

Dowiedz się więcej

Kup Słup od Orange

Sprawdź aktualny wykaz likwidowanych słupów telekomunikacyjnych Orange Polska, które można zakupić.

Dowiedz się więcej

Aktualizacja baz łączy VDSL oraz punktów dostępowych - 10.01.2025

Zachęcamy do pobrania plików zawierających aktualizację bazy VDSL oraz punktów dostępowych.

Dowiedz się więcej