Co to takiego?

Rich Communication Services (RCS) to zaawansowany i rozbudowany system komunikacji multimedialnej. RCS zmienia podstawową aplikację systemu operacyjnego Android do obsługi SMS-ów i MMS-ów w nowoczesną platformę z możliwościami rozbudowanych komunikatorów internetowych.

Wiadomość RCS może mieć nawet 100 MB. Pozwala więc nie tylko na przesyłanie znacznie dłuższych informacji niż zwykła wiadomość SMS ale także multimediów: zdjęć w wysokiej rozdzielczości, plików dźwiękowych, wiadomości głosowych oraz filmów. Wiadomości docierają do odbiorcy przez Wi-Fi lub sieć komórkową.

Co zyskujesz?

  • 5x większa skuteczność niż SMS i MMS
    Dzięki atrakcyjnej formie i większym możliwościom, RCS jest znacznie skuteczniejszy w komunikacji biznesowej

  • Multimedialny przekaz
    Zdjęcia, filmy, animacje – efektowny sposób komunikacji Twojego produktu

  • Gwarancja bezpieczeństwa
    Zweryfikowany nadawca wiadomości – brak możliwości tzw. „nadpisu” nadawcy i podszycia się pod inną firmę

  • Zaawansowana analityka i statusy
    Zaplanuj proces zakupowy, śledź zachowanie klienta w ścieżce decyzyjnej

  • Prostota użycia
    Twoi klienci nie muszą instalować dedykowanej aplikacji na smartfonie – komunikujesz się z nimi w prosty i skuteczny sposób

RCS w kampaniach biznesowych

RCS w kampaniach biznesowych

RCS to w pełni multimedialny i bezpieczny kontakt z klientem oraz nieporównywalnie większe możliwości promocji niż SMS-y i MMS-y.

Dzięki komunikacji marketingowej za pomocą RCS można 5 razy skuteczniej (w porównaniu do kanału SMS) dotrzeć do klienta końcowego.

Aby korzystać z RCS-a nie trzeba niczego instalować, rejestrować się lub zakładać osobistego konta. To zasadnicza przewaga nad aplikacjami, które dodatkowo wymagają rozwoju i utrzymania, a przede wszystkim instalacji na smartfonie klienta.

Standard w komunikacji użytkowników prywatnych

Dzięki swoim możliwościom i wykorzystaniu zainstalowanej fabrycznie w smartfonie aplikacji, RCS już obecnie jest standardem.

Komunikacja odbywa się na zasadzie czatu. Użytkownik może na bieżąco śledzić status wiadomości: czy została dostarczona, czy odbiorca już ją odczytał i czy na nią odpisuje. RCS umożliwia także czaty grupowe. W jednej konwersacji uczestniczyć może maksymalnie 100 osób.

Narzędzie pozwala na prowadzenie rozmów głosowych i wideo, podczas których istnieje możliwość wymiany treści, np.: obrazów, filmów i map.

RCS vs. SMS/MMS

SMS
MMS
RCS

Wielkość wiadomości

160 znaków

300 KB

100 MB

Zdjęcia

(low res)

(hi res)

Pliki dźwiękowe

Udostępnienie lokalizacji

Filmy

Czat

Bezpieczny nadawca

Predefiniowane odpowiedzi (podpowiedzi)

Ścieżka zakupowa

Statusy (dostarczona, przeczytana, itd.)

(ograniczone)

(ograniczone)

(pełne)

Prezentacja zdjęć/grafiki w formie karuzeli

Dlaczego Orange Polska

Współpracujemy z największymi agregatorami w Polsce w zakresie udostępnienia kanału RCS

Dbamy o bezpieczeństwo – nadawca jest przez nas weryfikowany, co eliminuje możliwość wyłudzenia danych osobowych lub pieniędzy

Mamy olbrzymie doświadczenie w komunikacji biznesowej A2P za pomocą RCS, SMS, MMS i innych kanałów komunikacji omnichannel

Współpracują z nami

Częste pytania

RCS dostępny jest obecnie na urządzenia z systemem Android.

Nie ma takiej potrzeby.

RCS nie jest oddzielną aplikacją, którą trzeba zainstalować i która często wymaga zarejestrowania się lub założenia osobistego konta.

Wykorzystuje „Wiadomości” – podstawowy program Androida do obsługi SMS-ów i MMS-ów.

Technologia rozwijana jest przez GSMA (GSM Association), organizację zrzeszającą operatorów z całego świata i podmioty mające wpływ na rozwój rynku mobilnego, oraz przez Google.

Basic RCS
Single Message
Conversation

opis

  • bezpieczna, autoryzowana wiadomość z nagłówkiem i logiem nadawcy do 160 znaków, bez grafiki i multimediów
  • pojedyncza multimedialna (grafika, zdjęcia, video) wiadomość RCS A2P bez interakcji z użytkownikiem
  • nielimitowana liczba wiadomości w cenie 1 komunikatu do wykorzystania w przeciągu 24 godzin

zastosowanie

  • zabezpieczenie przed Phishingiem
  • hasła jednorazowe (OTP – One Time Passowrd)
  • płatności
  • bezpieczne informacje o fakturach, przesyłkach kurierskich
  • interaktywna reklama produktu lub usług
  • prezentacja produktu przy wykorzystaniu zdjęć, video i mechanizmów karuzeli
  • sprzedaż produktów i usług
  • pełny proces sprzedażowy end2end
  • idealne do obsługi customer care, infolinii sprzedażowych, itd.