Nadawanie ról w POKO to jeden z tematów budzących niezmiennie zainteresowanie operatorów korzystających z naszej platformy. Jak dodać nowego użytkownika? W jaki sposób nadać mu uprawnienia? Bądź też odwrotnie – jak edytować przyznane uprawnienia lub usunąć nieaktywne konto pracownika? Śpieszymy z odpowiedziami!
Nadawanie ról w POKO jest jedną z funkcji administratora konta. Może on przyznawać użytkownikom uprawnienia dostępu do poszczególnych czynności w procesie, np. zamówienia danej usługi. W ten sposób tworzony jest profil danego użytkownika. Każda nadana rola jest elementem profilu, który definiuje określony zakres czynności możliwy do wykonania. Jak to wygląda w praktyce?
Jako operator (administrator konta POKO) współpracujesz z podwykonawcą, któremu nadałeś uprawnienia do Wstępnej Weryfikacji Technicznej na mapie w POKO. Dzięki temu może on sprawdzić dostępność interesującego go odcinka kanalizacji kablowej. Pamiętaj jednak, że jeśli Wstępna Weryfikacja Techniczna będzie pozytywna, Twój podwykonawca nie będzie mógł złożyć zamówienia, ponieważ ta czynność nie mieści się w roli, którą mu nadałeś, jako administrator konta. Ostateczną decyzję o zamówieniu podejmie osoba, która ma uprawnienia nadane przez ciebie.
Nadawanie ról w POKO ma więc na celu m.in. uniknięcie sytuacji, gdy jakaś ważna decyzja w procesie, byłaby podjęta przez osoby do tego nieuprawnione. Więcej o rolach – ich rodzajach i przypisywaniu – piszemy w dalszej części. Zanim jednak przyznamy użytkownikowi dane uprawnienia, najpierw musimy go dodać do platformy.
Nadanie nowego użytkownika można wykonać w kilku prostych krokach:
Po wybraniu komendy „Dodaj użytkownika” ujrzysz formularz umożliwiający wprowadzenie szczegółowych danych nowego konta. Pola oznaczone gwiazdką są wymagane do jego poprawnego utworzenia.
Kolejnym krokiem po utworzeniu konta użytkownika jest przypisanie mu odpowiedniej roli, czyli nadanie uprawnień dostępu do poszczególnych czynności w danym procesie.
Wyróżniamy 3 poziomy ról wraz z ich rodzajami możliwymi do przydzielenia użytkownikom POKO:
Szczegółowy wykaz uprawnień dla każdej z roli znajdziesz w instrukcji („Profilowanie dostępów użytkowników POKO”).
Jak proces nadawania roli wygląda w praktyce? Działanie to odbywa się poprzez przeniesienie odpowiedniej roli z prawej strony ekranu na lewą za pomocą przycisku „Dodaj”.
Po zapisaniu danych, nowy użytkownik widoczny jest na liście wszystkich kont.
A co w sytuacji, jeżeli chcesz zmienić administratora POKO? Wówczas musisz wypełnić i przesłać na skrzynkę mailową: POKO.testy.wnioski@orange.com dwa wnioski – jeden o likwidację dotychczasowego konta administratora i drugi o założenie nowego konta dla kolejnego administratora. „Wniosek o dostęp do POKO” znajdziesz na naszej stronie w sekcji dotyczącej platformy POKO. Ten sam formularz wniosku stosujemy zarówno w przypadku likwidacji, jak i założenia nowego konta. Na wniosku musisz wybrać właściwą opcję spośród dostępnych: Założenie konta/ Modyfikacja/Likwidacja konta.
Jeśli natomiast chcesz jedynie zmienić uprawnienia danego użytkownika, podobnie, jak w przypadku całkowitego usunięcia konta:
Tryb zmiany ustawień „Edytuj ustawienia” służy do zarządzania ustawieniami użytkowników do poszczególnych funkcjonalności systemu w ramach twojej organizacji.
Po pojawieniu się ekranu z danymi użytkownika i jego konfiguracją możesz przystąpić do edycji uprawnień użytkowników w zakresie ról dostępu do POKO.
Jeśli chcesz usunąć daną rolę nadaną użytkownikowi:
Jeśli chcesz dodać kolejną rolę danemu użytkownikowi:
Jak to czasem bywa – raz dodajemy użytkownika do POKO, a raz usuwamy jego konto. Jak to zrobić?
Komplet informacji na temat profilowania dostępów użytkowników w POKO w formie pliku dostępny jest na stronie POKO w sekcji „Dokumenty do pobrania”. Z tego samego miejsca można także pobrać pełną instrukcję korzystania z naszej platformy.
Raz na kwartał organizujemy również szkolenia, na których omawiamy określoną funkcjonalność platformy. Każdy operator może wziąć w nich udział po uprzednim zgłoszeniu na adres: POKO.Wdrożenia@orange.com lub do swojego opiekuna.
Autor: Magdalena Rybak
10 grudnia 2024
XGS-PON – inwestycyjny Mount Everest czy lepsza monetyzacja dotychczasowej infrastruktury?
Kiedy rozważyć migrację do XGS-PON? Co zyskasz? Co pozostanie bez zmian? Przeczytaj porady ekspertów.
15 października 2024
Przyszłość OTT, czyli RCS na usługach operatora
Przeczytaj o tym, co daje połączenie dotychczasowych możliwości operatora telekomunikacyjnego z możliwościami serwisów OTT.
24 września 2024
Znaczenie pomiarów mocy sygnału OLT w kontekście wdrażania systemu XGS-PON z wykorzystaniem modułów MPM
Czy jakość optycznej sieci dystrybucyjnej, a w szczególności jej aktualne tłumienie, może mieć więc wpływ na powodzenie wdrożenia XGS-PON? Okazuje się, że tak i to całkiem duży. Przeczytaj o tym, jak to wygląda w praktyce.
26 sierpnia 2024
Budujesz sieć w ramach KPO i FERC? Skorzystaj z naszej infrastruktury i usług
Sprawdź jakie wsparcie oferujemy przy budowie lub rozbudowie sieci.