Wstępna Weryfikacja Techniczna w POKO – czyli jak samodzielnie sprawdzić dostępność infrastruktury Orange

Jedną z kluczowych funkcjonalności POKO, naszego online’owego kanału dostępu do usług hurtowych, jest Wstępna Weryfikacja Techniczna. O jej popularności świadczy liczba zapytań WWT, która miesięcznie przekracza 10 000. Składając zapytanie WWT w POKO znacznie przyśpieszasz czas zamówienia usługi. Przeczytaj, jak w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje ta funkcjonalność.

POKO jest spoko!

Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą czym jest POKO wyjaśniamy – to internetowy kanał obsługi zamówień usług dostępu do Kanalizacji kablowej, Słupów, Transmisji danych, portów na platformie TPIX, a także zamówień na Projekty techniczne. Platforma umożliwia elektroniczną obsługę zapytań i wniosków w modelu z Dyspozycją lub z możliwością zastosowania kwalifikowanego podpisu elektronicznego (co jest ważne zwłaszcza przy podpisywaniu umów). Obecnie dostęp do POKO ma ponad 1000 operatorów współpracujących z Orange. Korzystanie z tej platformy znacznie przyśpiesza czas zamówienia usługi, przy tym eliminuje całkowite koszty obsługi. Słowem – dostęp do POKO się opłaca!

Nie masz jeszcze konta w POKO? Wszystkie niezbędne informacje potrzebne do jego założenia i korzystania, znajdziesz na naszej stronie dotyczącej tej platformy. Tymczasem wróćmy do tematu WWT.

Wstępna Weryfikacja Techniczna – czyli samodzielność w działaniu równa się oszczędność czasu

W biznesie czas jest na wagę złota. Dlatego tworząc funkcjonalność, jaką jest WWT kierowaliśmy się dwoma hasłami – samodzielnością użytkownika i oszczędnością jego czasu. Na czym zatem polega to rozwiązanie?

Wstępna Weryfikacja Techniczna online umożliwia precyzyjne odpytanie o dostęp do zasobów infrastruktury Orange, tj. kanalizacji kablowej i słupów. Dzięki tej funkcjonalności bez konieczności kontaktu ze swoim opiekunem, całkowicie samodzielnie uzyskasz informacje o warunkach technicznych infrastruktury telekomunikacyjnej Orange. Oprócz tego i co najważniejsze, samodzielnie zaplanujesz przebieg trasy, a jednocześnie sprawdzisz jej dostępność oraz zajętość.

Jak działa Wstępna Weryfikacja Techniczna?

Na interaktywnej mapie widzisz różne warstwy infrastruktury, obiektów i punktów. Możesz rozwinąć warstwy kanalizacji kablowej, studni, słupów, zakończeń światłowodowych, obiektów telehousingowych, punktów dostępowych czy innych obiektów Orange. Następnie przy pomocy wizualizacji na mapie (z wykorzystaniem współrzędnych geograficznych), masz możliwość wyszukania kilku przebiegów na jednej mapie i złożenia prostych odpytań o poszczególne fragmenty kanalizacji kablowej – odcinki punkt-punkt (bez odgałęzień i nawiązań). Przy czym punkty A i B powinny być najbliższe twoich docelowych lokalizacji.

Jeśli chodzi o zapytania dotyczące usługi Dostępu do słupów możesz sprawdzić ich dostępność na danym obszarze. Na mapie będziesz widział „chmurę” słupów Orange z ich oznaczeniami. Istnieje możliwość wyboru słupów oraz wskazania, co będzie „Relacją podstawową” i „Odgałęzieniem”.

Co zrobić w sytuacji uzyskania negatywnego wyniku WWT?

W przypadku uzyskania negatywnego wyniku na ekranie wyświetli się komunikat o braku dostępu do infrastruktury telekomunikacyjnej Orange. W sytuacji zajętości wybranego odcinka, POKO zwraca fragment sieci z oznaczoną zajętością odcinków kanalizacji kablowej. Na mapie zobaczysz przebieg kanalizacji kablowej oznaczony: kolorem czerwonym – zajęty, zielonym – dostępny.

Co zrobić, gdy na mapie nie widzisz obiektów należących do Orange, a jesteś pewny ich istnienia?

W przypadku, gdy zauważysz na mapie brak obiektów, a na podstawie wizji w terenie jesteś pewny, że na danym obszarze znajduje się infrastruktura Orange – zarejestruj w POKO zapytanie o dostęp do kanalizacji kablowej z pominięciem Wstępnej Weryfikacji Technicznej według następującej ścieżki:

Kanalizacja kablowa → Złóż zamówienie.

Dodatkowo należy wysłać informację o braku infrastruktury na mapie na adres mailowy: Usluga.ROI@orange.com lub Usluga.Slupy@orange.com. Zdarza się, że wybudowana infrastruktura, np. na nowym osiedlu, nie została jeszcze naniesiona na mapę ewidencyjną w POKO.

Czy jest możliwość zmiany w wydanych już WT? W jaki sposób można zrobić to przez POKO?

Po otrzymaniu Warunków Technicznych w POKO dostępna jest opcja – wniosek o ich korektę. Po wybraniu opcji korekty, warunki techniczne zostaną zweryfikowane i w razie konieczności skorygowane.

Jak zrobić odgałęzienie, jeżeli zapytanie jest składane przez Wstępną Weryfikację Techniczną?

W przypadku usługi Dostępu do Kanalizacji kablowej, na mapie zaznacz oddzielnie odcinek relacji pierwotnej i odgałęzienia, a następnie wyślij zapytanie o WWT. Po otrzymaniu pozytywnej weryfikacji (WWT) wskazanych dwóch przebiegów, połącz je w jedno zamówienie na etapie jego przekazania. W przypadku usługi Dostępu do słupów od razu na mapie możesz oznaczyć relację podstawową i odgałęzienia. Przy czym odgałęzienia można wykonać tylko od studni lub słupów pośrednich. Nie istnieją odgałęzienia od punktu początkowego lub końcowego. Każde odgałęzienie musi być związane z relacją podstawową. Jeżeli jest to kolejny odcinek, który nie ma ciągłości z poprzednim, to jest to nowa relacja.

Czy istnieje możliwość tworzenia zapytań do budynków, a nie do studni? Czy są możliwe do wydzierżawienia odcinki studnia-budynek?

Złożenie zapytania o warunki techniczne do budynków nie jest możliwe. O możliwości dzierżawy odcinka studnia – budynek decyduje inspektor nadzoru podczas zaciągu lub podwieszenia kabla w terenie. W przypadku istnienia takiej możliwości po stronie Orange zostanie spisany protokół i przygotowany aneks do zawartej umowy lub modyfikacja złożonej dyspozycji.


Chcesz zobaczyć, jak wygląda Wstępna Weryfikacja Techniczna w praktyce? Obejrzyj wideo z instruktażem naszego eksperta.

Jeżeli interesują Cię dokładne wskazówki – zachęcamy do pobrania instrukcji POKO.


Szkolenia z POKO

Dzięki łatwemu i intuicyjnemu interfejsowi POKO możesz samodzielnie złożyć zamówienie na usługi Dostępu do słupów i Kanalizacji kablowej. W przypadku nowych użytkowników lub osób, które chcą odświeżyć swoją wiedzę z danej funkcjonalności naszej platformy, organizujemy raz na kwartał szkolenia. Każdy operator może wziąć w nich udział po uprzednim zgłoszeniu na adres: POKO.Wdrożenia@orange.com lub do swojego opiekuna.

Najnowsze wpisy

Gotowi na KSeF – czyli e-faktura za usługi hurtowe w Orange

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur zostało przełożone na późniejszy czas, ale już teraz warto korzystać z e-faktury.

Dowiedz się więcej

Jak obniżyć koszty projektowania sieci światłowodowej? Poznaj sprytny sposób podejścia do realizacji projektów technicznych

Budować czy dzierżawić? Niezależnie od tego, jak odpowiesz sobie na to pytanie, nie obejdzie się bez projektu technicznego. Poznaj nasze podejście.

Dowiedz się więcej

POSH – czyli portal do składania i obsługi zamówień BSA na sieci FTTH

Zapoznaj się z możliwościami naszej platformy obsługi zamówień oraz zarządzania usługami BSA na światłowodzie.

Dowiedz się więcej

RCS – nowoczesny system komunikacji multimedialnej

Zalety i możliwości RCS - systemu łączącego najlepsze cechy wiadomości tekstowych i rozwiązań znanych z komunikatorów internetowych.

Dowiedz się więcej